Conceptul de Brainstorming, un experiment ratat: Munca în echipă este eficientă, dar mai puţin creativă
Într-o lume în care ți se oferă atât de multe alternative suntem mereu în căutare de ceva nou. Acel ”ceva” este un concept creativ care primește probabil o formă nouă, iar în contexte diferite poate să fie o idee, un produs, un scenariu, un amblaj sau orice altceva. Într-o astfel de goană după nou, lumea are nevoie de foarte multă creativitate.
Brainstorming-ul este o tehnică de generare de idei.
În practică acestă tehnică este conturată sub forma unei sesiuni la care moderatorul sau liderul prezintă o problemă după care participanții contribuie cu idei de soluționare a problemei respective.
Nu mai e ca pe vremuri când fiecare era cu munca lui, cu biroul lui şi cu sarcinile lui, acum totul e la comun, inclusiv modul de a gândi. Unde-s mulţi puterea creşte se spune – e adevărat pentru volumul de muncă, dar nu şi pentru volumul de idei.
Conceptul de Brainstorming e un experiment ratat. Ideea aparută în anii 50 a devenit faimoasă fiindca promitea să dubleze numărul ideilor generate de un grup. În realitate însa, efectul asupra creativităţii este opus. Diferenţele de orientare se văd inclusiv în creativitatea naţiunilor.
America e vazută ca fiind cea mai individualistă ţară din lume şi e de asemenea ţara cu cele mai multe brevete de invenţie şi cele mai multe cercetări ştiinţifice.