Decizie importantă privind votul prin corespondență la alegeri
Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a lansat, joi, în dezbatere publică, un proiect de hotărâre de Guvern prin care sunt stabilite documentele necesare exercitării votului prin corespondenţă ce trebuie transmise alegătorilor.
Potrivit dispoziţiilor art. 22 alin. (1) din Legea nr. 288/2015, modelele, dimensiunile şi condiţiile de confecţionare a documentelor necesare exercitării dreptului de vot prin corespondenţă care sunt transmise alegătorului sunt stabilite prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Autorităţii Electorale Permanente, se arată într-un comunicat de presă.
Plicul interior va conţine un autocolant cu menţiunea ‘VOTAT’, prevăzut cu elemente de siguranţă stabilite prin hotărâre a Guvernului. De asemenea, în conformitate cu prevederile art. 22 alin. (2) din Legea nr. 288/2015, Guvernul trebuie să stabilească prin hotărâre: ordonatorul de credite cu care Compania Naţională ‘Poşta Română’ – SA va încheia contractul privind confecţionarea documentelor necesare exercitării dreptului de vot prin corespondenţă şi a serviciilor poştale aferente procesului electoral, tipurile de servicii şi produse poştale utilizate pentru exercitarea dreptului de vot prin corespondenţă, tipurile de cheltuieli aferente votului prin corespondenţă, modalitatea de plată a serviciilor.
Guvernul trebuie să stabilească, prin hotărâre, la propunerea AEP, indemnizaţia membrilor birourilor electorale pentru votul prin corespondenţă şi a personalului tehnic auxiliar, în conformitate cu art. 21 alin. (4) din Legea nr. 288/2015.
Proiectul de act normativ menţionat a fost publicat joi, iar observaţiile şi propunerile legate de acesta pot fi transmise la adresa de e-mail office@roaep.ro în termen de cinci zile calendaristice de la data afişării acestuia