Grupurile de retail din Marea Britanie, scăderi puternice după votul de ieşire din UE
Reţelele de retail din Marea Britanie au înregistrat cele mai mari scăderi ale vânzărilor din ultimii patru ani, după referendumul care a decis ieşirea din Uniunea Europeană, generând temeri privind capacităţile de evitare a intrării în recesiune, informează site-ul agenţiei Reuters.
Datele oficiale arată că economia britanică a menţinut ritmul de creştere după referendum. Dar majoritatea analiştilor se aşteaptă la o scădere a ritmului de creştere în contextul în care companiile şi consumatorii vor simţi impactul referendumului.
Confederaţia Industriei Britanice a anunţat că vânzările au avut o scădere abruptă în perioada 28 iunie-14 iulie, iar companiile de retail s-au confruntat cu cele mai multe ordine anulate după criza financiară din 2008-2009.
„Este un început prost”, afirmă un analist de la grupul financiar HSBC, Elizabeth Martins.